Apa itu SCALPING?

Untuk pengetahuan anda, di dalam Forex Trading ini ada beberapa jenis Trader yang berbeza-beza. Antaranya adalah :

1. Scalper
2. Intraday
3. Swinger

Setiap jenis trader di atas menggunakan teknik dan strategi yang berbeza. Ianya berbeza kerana tujuan setiap jenis trader itu berlainan antara satu sama lain.

Baiklah, dalam post kali ini kami nak cerita berkenaan Trader yang suka scalping atau Scalper. Scalping ini adalah jenis trader yang mengambil profit secepat mungkin di setiap satu entry atau position. Kebiasaanya time frame yang digunakan adalah M15 dan kebawah.



Jadi, tidak hairanlah jika ianya memerlukan anda mengambil profit secepat yang mungkin kerana kelajuan Candle di time M15 dan ke bawah. Selain itu, saiz lot juga amat berbeza. Untuk scalping anda memerlukan size lot yang agak besar supaya anda dapat memaksimakan keuntungan.

Untuk scalping, kita sebenarnya tidak mengejar jumlah pips, tetapi mengejar nilai USD itu sendiri. Jadi sebab itu ketika scalping kita memerlukan fokus yang tinggi untuk pantau chart ketika kira entry supaya kita dapat close apabila entry sudah profit.

Ada yang berpendapat scalping amat berisiko tinggi. Tetapi kita dapat meminimumkan risiko tersebut dengan teknik dan strategi yang betul.

Sebab itu, kami telah tulis satu Ebook terbaru berkaitan Teknik Scalping supaya anda semua faham apa itu scalping dan cara pengawalan risikonya.

Ebook ini lengkap dalam bahasa melayu mendedahkan rahsia Teknik Scalping dengan lengkap!. Dan ianya mampu milik dan sesiapa sahaja mampu untuk memilkinya!.

Jika berminat, anda boleh dapatkan segera dengan harga RM30 sahaja di www.teknikscalping.com

Teknik scalping


Powered by Blogger.